skip to Main Content

 Support desk

Bel ons op 088 - 0700 570

Actuele storingen

Klik hier voor een overzicht van actuele storingen.

Remote desktop

Laat een van onze tech-support collega’s direct op uw scherm meekijken.

Direct Meekijken

E-mail ons

    Bedrijfsnaam:

    Naam*:

    E-mail*:

    Telefoon:

    Bericht*:

    E-learning

    Met Set E-learning kunnen medewerkers het beste uit zichzelf halen. Cursisten kunnen onbeperkt gebruik maken van essentials, webinars, e-learning modules en scans. Met deze online leeroplossingen hebben ze alle kennis binnen handbereik om nóg beter te presteren.

    naar E-learning

    E-learning
    Zakelijk Bellen Met Microsoft Teams

    Zakelijk bellen met Microsoft Teams

    We zijn het afgelopen jaar met z’n allen gewend geraakt aan het communiceren via Teams. Een meeting met externe klanten, een kort belletje met een collega of een bedrijfsupdate vanuit het management, het gebruik van Teams heeft zich bij de meeste organisaties goed bewezen. Er is echter nog een optie waarvan niet iedereen het bestaan weet, namelijk de mogelijkheid om een bestaande telefooncentrale aan Teams te koppelen voor zakelijk telefoonverkeer. In dit blog leggen we uit hoe dit voor uw organisatie kan werken. 

    Microsoft Teams koppelen aan uw bestaande telefooncentrale

    Met Microsoft Teams is het handig om te chatten, meetings te houden, informatie uit te wisselen en bestanden met elkaar te delen. Om de toegevoegde waarde van Teams volledig te benutten wordt ook steeds vaker een bestaande VoIP- of ander type telefooncentrale aan de Microsoft Teams omgeving van een bedrijf toegevoegd. Dat betekent dat werknemers inkomende en uitgaande telefoongesprekken kunnen voeren op alle devices waarop Teams is geïnstalleerd. Bestaande telefoonnummers blijven uiteraard behouden. Aangesloten werknemers krijgen daarnaast ook een eigen telefoonnummer toegewezen waarmee ze kunnen bellen en waarop ze rechtstreeks bereikbaar zijn. 

    Koppelen van Office365, met behoud van functionaliteit

    Door gebruik te maken van deze koppeling hebben organisaties dus de mogelijkheid om Office365 aan hun bestaande telefonieomgeving te koppelen, met behoud van alle functionaliteit. Werknemers kunnen zo eenvoudig bellen met Teams, waar ze ook zijn. Voorwaarde is uiteraard wel dat gebruikers over een juiste Office365 licentie beschikken, zodat de telefooncentrale aan de bijbehorende e-mailadressen gekoppeld kan worden en de koppeling op elk device operationeel is. De voordelen van de koppeling met een bestaande telefooncentrale zijn duidelijk:

    • Inkomende en uitgaande gesprekken op elk device
    • Naadloze koppeling met een bestaande centrale
    • Snelle setup, dus een beperkte investering
    • Veiligheid door gebruik te maken van de Microsoft cloud
    • Geen investering in extra hard- of software (geen toestellen nodig)
    • Flexibel door schaalbaarheid van het aantal gebruikers

    Hoe maken aangesloten werknemers gebruik van de koppeling met Teams?

    Wanneer de koppeling met Teams is gemaakt kunnen medewerkers op verschillende manieren/devices hiervan gebruikmaken. Ten eerste kunnen bestaande VoiP telefoontoestellen uitgebreid worden met de Teams functionaliteit, zodat werknemers op dit toestel kunnen inloggen met hun Office365 account en na gebruik ook weer makkelijk kunnen uitloggen. Daarmee voorkomt u forse investeringen in nieuwe toestellen en extra Office365 licenties.

    Een andere mogelijkheid is om gebruikers te koppelen via Teams Client, geschikt voor Windows en Mac. Via ‘Oproepen’ kunnen gebruikers, vergelijkbaar met een vast toestel, nummers kiezen en zowel intern als extern bellen en gebeld worden. De koppeling met de telefooncentrale zorgt ervoor dat werknemers via Teams Client bereikbaar zijn op desktop, laptop, smartphone of vast toestel. Een derde mogelijkheid is om gebruikers te laten bellen via de Teams app. Na inlog met het Office365 account ervaren gebruikers min of meer dezelfde functionaliteiten als Teams Client, maar kan er flexibel met de koppeling worden omgegaan.

    Wilt u meer weten over hoe uw bestaande telefooncentrale gekoppeld kan worden aan Teams? Lees meer op onze website en neem contact op met onze experts. We gaan graag met u in gesprek!

    Back To Top